| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi | TRO4032 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Bayram Baş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Yurt dışında yaşamış ya da yaşayan Türk çocuklarına ana dil eğitimlerine destek olan, iki dillilik kavramını ve bu kavramın gereklerini bilip buna uygun Türkçe öğretimi gerçekleştirebilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları; yurt dışındaki Türk çocukların eğitim durumları; Yurt dışında ana dili eğitiminin yasal dayanakları ve yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri; iki dillilik, çok dillilik ve türleri; iki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler; Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları; Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- - İki dilli Türkçe çocuklarına Türkçe öğretiminin hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerle yapılacağını kavrar ve bununla ilgili materyalleri oluşturabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları | |
| 2 | Yurt dışındaki Türk çocukların eğitim durumları | |
| 3 | Yurt dışında ana dili eğitiminin yasal dayanakları ve yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri | |
| 4 | İki dilliliğin tanımı ve türleri | |
| 5 | Çok dillilik ve türleri | |
| 6 | İki Dilli Ortamda Uygulanan Yabancı Dil Dersi Modelleri | |
| 7 | İki Dillilere Türkçe Öğretiminde İlke- Yöntem – Teknikler | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | İki Dillilere Türkçe Öğretiminde İlke- Yöntem – Teknikler | |
| 11 | İki Dilli Türk Çocuklarının Konuştuğu Diller Arasında Derece- İşlev-Seçme-Karışma ve Öğeler | |
| 12 | İki Dilli Türk Çocuklarının Problemleri ve Problemlere Yönelik Çözüm Önerileri | |
| 13 | Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları | |
| 14 | Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı. | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 10 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|