Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Muhammed Eyyüp Sallabaş | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türkçe Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde 2010 yılında kurulan bölümümüz, üniversitemizin köklü eğitim mirasını temsil etmektedir. Bölümümüzün temel amacı akademik ve meslekî açılardan bilimsel tutumu benimseyerek araştırmacı-eğitimci bir kimlik profiline haiz; "Türkçe öğretiminde yetkin ve nitelikli öğretmen" adayları yetiştirmektir. Ayrıca bölümümüzde, modern eğitim yaklaşımlarını kendisine hareket noktası alarak, bireylerin kendilerini gerçekleştirme, gizil güçlerini ortaya koyma ve geliştirme, kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olmalarını sağlama; bireyleri millî ve evrensel değerlerle donatma gibi amaçlar benimsenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Türkçe Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. (PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10) Türk dili ve edebiyatı başta olmak üzere bütünü ile Türk kültür ve sanatını geliştirmek, bu alandaki çağdaş bilgilerlerin edinilmesine zemin hazırlamak, yaratılacak değerlerin evrensel boyutlarda bilimsel temelinin oluşması için çaba harcamak, Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyetimizin temel niteliklerinin kazanılıp benimsenmesi için ortam oluşturmak, bütün bu faaliyetleri yurt ve ulus sevgisi temeline dayandırmak ve aynı nitelikleri taşıyan bireylerin yetişmesi için çaba harcamak.(PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10) Çağdaş eğitim kuramları ve uygulamaları ışığında, teknoloji ve sanatın etkin kullanıldığı hizmet öncesi eğitim ortamlarında eğitimin kuramsal bilgi temelini edinen, bu bilgi temelini farklı türdeki (köy, şehir, devlet, özel…) ortaokullarda etkili bir şekilde uygulayabilen; bu okulların, okullardaki öğrencilerin ve okulların içinde bulunduğu toplumun gelişimine yön verebilen, ulusal ve uluslararası iş birliği ile mesleki gelişimini sürekli kılabilen; toplum ve çevre duyarlığı yüksek, öğretmenliğin evrensel değerlerine ve yeterliklerine sahip, bu değerlerin ve yeterliklerin korunmasında ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası dayanışma bilinci taşıyan Türkçe öğretmenleri yetiştirmek ve bu süreci etkili ve sürekli kılacak bilimsel bilgi üretmektir. (PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Türkçe öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Türkçenin ana dili olarak kuralları, işleyişi, iletişim becerileri; Türk dilinin çeşitli dönemler içerisindeki özellikleri ile bu dönemlerde verilmiş eserler konusunda kapsamlı ve bilimsel bilgiye uygun değerlendirmeler yapar.
- Türkçe öğretimi alanına özgü yaklaşım, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme ve ders planlama süreçlerini dikkate alarak öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimlerini destekleyecek şekilde ders içerikleri tasarlar.
- Hedef kitlesi olan ortaokul öğrencileri ile eğitim verdiği farklı özelliklere sahip diğer gruplarda (birleştirilmiş sınıflar, dezavantajlı gruplar, anadili Türkçe olmayanlar, iki dilliler, soydaş ve akraba topluluklardan gelenler vb.) öğretim yaptığı konu alanına ilişkin kazanımları tanımlar ve öğretim ilkelerini ve 21. yüzyıl becerilerini önceleyen uygulama ve tasarlamalara uygun öğretim yapar.
- Türkçe öğretimi alanı ile ilgili konulara ve genel sorunlara yönelik geçerliği yüksek bilimsel çalışmaları değerlendirir, bu çalışmalardan çıkarımlarda bulunur, bilimsel çalışma sonuçlarına dayanarak karşılaştığı sorunlara bireysel ya da ekip içerisinde çözüm stratejileri geliştirir.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerilere eleştirel yaklaşır; eksikliklerini saptar ve giderir; kendi öğrenmelerini yönlendirme becerisine sahip olur ve bunu bir yaşam becerisi olarak sürekli kılar.
- Türkçe öğretimi alanında karşılaştığı sorunlara yönelik savunulabilir, geçerliği yüksek araştırma soruları önerir, araştırmayı planlar, veri toplar, analiz eder ve sonuçlarına dayanarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir, projeler üretir.
- Derslerde, sunumlarda, farklı grup ve bireylerle olan etkileşiminde teknolojiyi, Türkçeyi ya da gerektiğinde en az bir yabancı dili doğru şekilde kullanarak kültürel ve evrensel değerlere uygun etkili iletişim kurar.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili çalışmalarda çevreyi koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi hassasiyetleri de gözeterek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere (sosyal hak, sosyal adalet vb.) dayanan uygulamalar yapar.
- Türkçe öğretimi alanına uygun ve etkin geri bildirimi sağlayacak ölçme araçlarını seçer ya da geliştirir; bunları ders içi ve dışı öğrenme ortamlarında uygular.
- Türkçe öğretiminde disiplinlerarasılığı da esas alan milli, manevi, evrensel değerler ile kültürel çeşitliliğin korunmasına yönelik bireysel ve grupla çalışmalar tasarlar, yürütür ve bu tarz çalışmalara katkı sağlar.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1011 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1021 | Osmanlı Türkçesi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO1031 | Türk Dil Bilgisi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1041 | Kültür Ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
TRO1012 | Ses Eğitimi Ve Diksiyon | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1032 | Osmanlı Türkçesi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO1042 | Türk Dil Bilgisi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1022 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2011 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2021 | Çocuk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2031 | Türk Halk Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2041 | Yeni Türk Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2051 | Eski Türk Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2061 | Türk Dil Bilgisi 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
ALS1-2G | Alan Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO2012 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO2022 | Kelime Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO2032 | Türk Halk Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2042 | Yeni Türk Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2052 | Eski Türk Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2062 | Türk Dil Bilgisi 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
ALS2-2B | Alan Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MES-2B | Mesleki Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-2B | Mesleki Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3011 | Okuma Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO3021 | Dinleme Egitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO3031 | Genel Dil Bilimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3041 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3051 | Türkçe Eğitiminde Etkinlik ve Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-3G | Mesleki Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS2-3G | Alan Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3012 | Yazma Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO3022 | Konuşma Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO3042 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3052 | Dil Bilgisi Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MES-3B | Mesleki Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS2-3B | Alan Seçmeli 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ALS2-3B | Alan Seçmeli 2-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-3B | Üniversite Sosyal Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4011 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4021 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO4041 | Türk Dünyası Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO4051 | Türkçe Dersinde Değerler Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS2-4G | Alan Seçmeli 2-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ALS2-4G | Alan Seçmeli 2-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4012 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4022 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO4032 | Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-4B | Mesleki Seçmeli 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS2-4B | Alan Seçmeli 2-7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-4B | Üniversite Sosyal Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2350 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2360 | Eğitim Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2370 | Eğitimde Siyasal Düşünceler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Alan Seçmeli (ALS) 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2010 | Türkçe Öğretimi Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO2020 | Dil Edinimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO2030 | Türkçe Eğitiminde Kitle İletişim Araçları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
Alan Seçmeli (ALS) 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2040 | Dil Eğitiminde Metin Seçimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2050 | Metindilbilim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2060 | Tiyatro Ve Drama Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2070 | Eleştirel Okuma | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2080 | Dil Eğitiminde Çevrim İçi Uygulamalar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2090 | İlk Gençlik Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2110 | Yaratıcı Yazma | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2120 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2130 | Anlam Bilimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2140 | Türk Soylulara Türkiye Türkçesi Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2150 | Çağdaş Türk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2160 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Uygulamalar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2170 | İlk Okuma Yazma Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2180 | Dünya Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2190 | Oyunlarla Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2112 | Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2560 | Halkla İlişkiler (İİBF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2710 | Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2630 | Takım Kurma ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2901 | Doğrudan Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2760 | İşletme Lojistiğinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2031 | Şehir Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1611 | Fotoğraf Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2170 | Muhasebe Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Dünya Uygarlıkları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4100 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1621 | Grafik Tasarım Araçları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2082 | Şehir Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP2192 | Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP3241 | Halkla İlişkiler (STF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1422 | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM2421 | Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1412 | Uygarlık tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
HRT2941 | Haritacılık Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2020 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS2462 | Trafik Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4011 | Almanca Dil Becerilerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4021 | Almanca Dil Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAK2100 | Makine Teknolojisi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3360 | Sanat Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTP4760 | 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4101 | Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4011 | Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4031 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4041 | Türk Öykü ve Romanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB1680 | Çok Sesli Müziğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4051 | Akademik Türkçe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1220 | Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1240 | Yoga ve Anatomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4151 | İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4040 | Gönüllülük Çalışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4061 | Yeditepe İstanbul | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL1150 | Kariyer Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
KIM1052 | Hayatın İçinde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3333 | Patent ve Ticarileşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED1013 | Pilates Temel Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1016 | Temel Arapça 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1004 | Temel İspanyolca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MKT2201 | Kişisel Farkındalık ve Gelişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GRA2024 | Sanal Evrene Giriş (Metaverse) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EUT2022 | NFT'ye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1001 | Temel Fransızca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1003 | Temel İspanyolca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1007 | Temel İtalyanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1009 | Temel Yunanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1011 | Temel Çince 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1013 | Temel Japonca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1015 | Temel Arapça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1017 | Temel Farsça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1019 | Temel Rusça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2020 | Deprem ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS4910 | Afet Bilgisi ve Farkındalığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1010 | Temel Yunanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3334 | Çevre ve İnsan | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAT4279 | Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1002 | Temel Fransızca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1180 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1910 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2260 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2150 | Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING2350 | İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1008 | Temel İtalyanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2210 | Gençlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1190 | Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1230 | Çocuklarla Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1240 | Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||||||||||
TRO1011 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1031 | Türk Dil Bilgisi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1021 | Osmanlı Türkçesi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1041 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO1042 | Türk Dil Bilgisi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1022 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1032 | Osmanlı Türkçesi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1012 | Ses Eğitimi Ve Diksiyon | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2031 | Türk Halk Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2041 | Yeni Türk Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2061 | Türk Dil Bilgisi 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2021 | Çocuk Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2011 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2051 | Eski Türk Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ALS1-2G | Alan Seçmeli 1-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2032 | Türk Halk Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2052 | Eski Türk Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2042 | Yeni Türk Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2062 | Türk Dil Bilgisi 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO2022 | Kelime Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
ALS2-2B | Alan Seçmeli 2-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
MES-2B | Mesleki Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
MES-2B | Mesleki Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3011 | Okuma Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3021 | Dinleme Egitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3031 | Genel Dil Bilimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3041 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3051 | Türkçe Eğitiminde Etkinlik ve Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
MES-3G | Mesleki Seçmeli 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ALS2-3G | Alan Seçmeli 2-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3022 | Konuşma Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3012 | Yazma Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO3052 | Dil Bilgisi Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
MES-3B | Mesleki Seçmeli 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ALS2-3B | Alan Seçmeli 2-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
ALS2-3B | Alan Seçmeli 2-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO4021 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO4011 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ALS2-4G | Alan Seçmeli 2-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
ALS2-4G | Alan Seçmeli 2-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO4012 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO4032 | Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO4022 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
MES-4B | Mesleki Seçmeli 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ALS2-4B | Alan Seçmeli 2-7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
USS-4B | Üniversite Sosyal Seçmeli 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2220 | Eğitim Hukuku | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
ING2170 | Mesleki İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO2020 | Dil Edinimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO2010 | Türkçe Öğretimi Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||
TRO1912 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2820 | Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2902 | Türkçe Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2060 | Tiyatro Ve Drama Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2130 | Anlam Bilimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2050 | Metindilbilim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2180 | Dünya Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2070 | Eleştirel Okuma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2110 | Yaratıcı Yazma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2170 | İlk Okuma Yazma Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2120 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | X |