| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretim Programları | TEB5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Mesut Meral, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Neslihan Karakuş, Hayrullah Kahya, Talat Aytan, Ali Fuat Arıcı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımlardan bilimsel bilgi üretme konusunda etkin olarak neden ve nasıl yararlanabileceğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri, 1926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili ve metinlere dayandırılması ve bunların hedef davranış biçimleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar | |
| 2 | Dil öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar | |
| 3 | Geçmişten günümüze Türkçe öğretimin gelişimine genel bir bakış | |
| 4 | Kurtuluş savaşı ve Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan çalışmalar | |
| 5 | 1924 ve 1926 İlk Mektep Türkçe Müfredat programları ve değerlendirilmesi | |
| 6 | 1930-1936 İlkokul Türkçe Müfredat programları ve değerlendirilmesi | |
| 7 | 1938-1949 Ortaokul Türkçe programları | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | 1962 ortaokul Türkçe programı ve 1981 Temel eğitim Türkçe programının değerlendirilmesi | |
| 11 | 2005 İlköğretim Türkçe programının değerlendirilmesi | |
| 12 | 2005 İlköğretim Türkçe programı ve başlıca sorunlar | |
| 13 | 2006 İlköğretim ikinci kademe programının değerlendirilmesi | |
| 14 | Türkçe öğretiminde güncel sorunlar | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 13 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 13 | 14 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|