| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretiminde Edebî Türler | TEB5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hayrullah Kahya |
| Dersi Veren(ler) | Hayrullah Kahya, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Hasan Mesut Meral, Neslihan Karakuş, Talat Aytan, Ali Fuat Arıcı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin edebi metin türlerini anlaması, çözümlemesi, yorumlaması, değerlendirmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Anadili öğretiminde edebi türlerin yeri ve önemi; Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinlerin tür bakımından incelenmesi; şiir, roman, öykü, masal, deneme, fıkra, makale vb. türler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilimsel tutum ve davranış kazandırmak
- Edebiyat zevk ve estetiği kazandırmak.
- Okuduğu edebi eseri anlama, yorumlayabilmesi.
- Okuduğu edebi eseri çözümleme
- Edebi anlayışları kavrayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil ve edebiyat araştırmaları | |
| 2 | Anadili öğretiminde edebi türlere giriş | |
| 3 | Anadili öğretiminde edebi türlere giriş | |
| 4 | Anadili öğretiminde edebi türlerin önemi | |
| 5 | Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinler | |
| 6 | Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinler | |
| 7 | Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinler | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Türkçe öğretiminde roman | |
| 10 | Türkçe öğretiminde şiir | |
| 11 | Türkçe öğretiminde hikaye | |
| 12 | Türkçe öğretiminde deneme | |
| 13 | Türkçe öğretiminde makale | |
| 14 | Türkçe öğretiminde edebi türleri değerlendirme | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 10 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 50 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 18 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|