| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Eleştirisi | TEB5117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bayram Baş |
| Dersi Veren(ler) | Bayram Baş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Çocuk ve çocuk edebiyatı kavramlarını kazandırmak. Çocuk Edebiyatı sahasında yapılan araştırmaları,şiir,hikaye,roman vs. edebi türleri inceleme suretiyle bütün bu malzemenin çocukların zihni ve ruhi gelişiminde oynadığı rolü tespit etmek ve kavramak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çocuk, genç, edebiyat ve eleştiri kavramları; Çocuk ve gençlik edebiyatı nedir? Kavramlarla ilgili tartışmalar; Çocuk ve gençlik edebiyatının tarihçesi; Temel çocuk yazarlığı eleştirisi; Farklı türlerdeki metinlerin (hikâye, masal, tiyatro, şiir vb.) incelenmesi; Çeviri edebiyatı eleştirisi; Çocuk yayıncılığı ve dağıtım eleştirisi; Çocuk yazarlığının çocuk gerçekliği ve çocuğa görelik açısından eleştirisi; Çocuk yazarlarında ve edebiyatta ideoloji eleştirisi; Çocuk ve gençlik kitabı çizerliği eleştirisi; Okuma öğretimi ve okuma kültürü kazandırma açısından müfredat eleştirisi; Çocuk ve gençlik edebiyatı eleştirisi sonuçları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çocuk ve gençlik edebiyatının tarihsel gelişimine ilişkin bilgi ve görüş ifade edebilecektir.
- Çocuk edebiyatının tarihsel sürecine ilişkin bilgi ve görüşleri hatırlar.
- Çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemini açıklar.
- Gençlik edebiyatının tarihsel sürecine ilişkin bilgi ve görüşleri hatırlar.
- Çocuk ve gençlik edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikleri açıklayabilecektir.
- Çocuk ve gençlik kitaplarının özelliklerini tanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk, genç, edebiyat ve eleştiri kavramları | |
| 2 | Çocuk ve gençlik edebiyatı nedir? Kavramlarla ilgili tartışmalar | |
| 3 | Çocuk ve gençlik edebiyatının tarihçesi | |
| 4 | Temel çocuk yazarlığı eleştirisi | |
| 5 | Örnek eleştiriler | |
| 6 | Örnek eleştiriler | |
| 7 | Örnek eleştiriler | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Farklı türlerdeki metinlerin (hikâye, masal, tiyatro, şiir vb.) incelenmesi | |
| 10 | Çeviri edebiyatı eleştirisi | |
| 11 | Çocuk yazarlığının çocuk gerçekliği ve çocuğa görelik açısından eleştirisi | |
| 12 | Çocuk yazarlığının çocuk gerçekliği ve çocuğa görelik açısından eleştirisi | |
| 13 | Okuma öğretimi ve okuma kültürü kazandırma açısından müfredat eleştirisi | |
| 14 | Okuma öğretimi ve okuma kültürü kazandırma açısından müfredat eleştirisi | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 10 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 50 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 18 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|