Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Okuma ve Konuşma | MDB2051 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serap Kartal Yaylı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | • Aynı konu hakkında bir yazılı metin okuyup bir sesli metin dinleme ve bu metinleri yorum yapabilmek üzere metinlerin ana hatlarını tespit etmek • Öğrencilere sanat, sosyal bilimler ve bilimsel yenilikler başta olmak üzere çeşitli konularda tartışma konuları sunmak • Öğrencilere hem yazılı hem görsel-işitsel metinleri anlama becerilerini geliştirmeleri için yol göstermek • Öğrencileri sözlü bir yanıt/yorum üretebilmeye yönelik fikir geliştirmeleri ve sözlü sınavda gereken sözlü anlatım becerilerini gösterebilmeleri için teşvik etmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | • Sanat, sosyal bilimler ve bilimsel yenilikler başta olmak üzere çeşitli konularda tartışma konuları içeren yazılı ve görsel-işitsel metinler • Sözlü bir yanıt/yorum üretebilmeye yönelik fikir geliştirmeye ve sözlü sınavda gereken sözlü anlatım becerilerine yönelik stratejiler ve kelime alıştırmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Aynı konu hakkında bir yazılı metin okuyup bir sesli metin dinledikten sonra bu metinlerin ana hatlarını tespit edip metindeki tartışma konuları hakkında yorum yapabilme.
- Sanat, sosyal bilimler ve bilimsel yenilikler başta olmak üzere çeşitli konularda tartışma konuları hakkında farkındalık sahibi olma.
- Hem yazılı hem görsel-işitsel metinleri anlama becerilerini geliştirme.
- Sözlü bir yanıt/yorum üretebilmeye yönelik fikir geliştirebileceklerdir ve sözlü sınavda gereken sözlü anlatım becerilerini sergileyebilme.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-10 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-11 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-12 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-13 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PÇ-14 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-15 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-16 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-17 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course & General speaking tips | -- |
2 | Unit 1: 21st Century Skills & Stating your opinion | -- |
3 | Unit 2: Feeding the World – Can GMOs Help? | |
4 | Unit 2: Feeding the World – Can GMOs Help?& Speaking Practice 2: Stating your opinion: Agreeing/Disagreeing | |
5 | Unit 3: The Use of AI in Art | |
6 | Unit 3: The Use of AI in Art & Speaking Practice 3: Taking a position in a Paired-choice task | |
7 | Unit 4: Volunteer for your world & Speaking Practice 3: Reporting other people’s opinion | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Unit 5: Manipulative Advertising & Oral Exam Input | |
10 | Unit 5: Manipulative Advertising & Speaking Practice 4: Talking about a personal experience | |
11 | SÖZLÜ SINAVLAR | |
12 | SÖZLÜ SINAVLAR | |
13 | SÖZLÜ SINAVLAR | |
14 | SÖZLÜ SINAVLAR | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|