Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri | BTO1810 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Beyza Bayrak |
Dersi Veren(ler) | Beyza Bayrak, Selda Kayak, İsmail Tonbuloğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının güncel öğretim teknolojilerinden ve uygulamalarından ayrıca güncel okuryazarlıklardan haberdar olarak derslerini daha etkili ve kalıcı kılabilmek adına derslerinde uygun öğretim teknolojilerinden faydalanmalarını, tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlamalarını, geliştirebilmelerini, seçtikleri ders materyalleri değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. • C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilgi (Kuramsal & Olgusal): 1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. • Öğrenme Yetkinliği: 3. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojileri kavramlarını tanımlar.
- Öğretim teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları kavrar.
- Öğretim teknolojisindeki yeni eğilimler ve yaklaşımları branşına uygun şekilde adapte eder.
- Tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlar, geliştirir ve değerlendirir.
- Eğitimde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
PÇ-2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-6 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-7 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 |
PÇ-8 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 |
PÇ-9 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 |
PÇ-10 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş- Dersin Tanıtımı | Ders planını inceleme |
2 | Eğitim, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi, Öğretim Teknolojisi Temel Kavramlar | Konu ile ilgili okuma yapma |
3 | Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi | Konu ile ilgili okuma yapma |
4 | Öğretim Teknolojilerinin Sınıflandırılması | Konu ile ilgili okuma yapma |
5 | Öğretim Teknolojilerine İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar | Konu ile ilgili okuma yapma |
6 | Öğretim Teorileri -Öğretim Teknolojileri İlişkisi Ve Öğrenme Yaklaşımlarında Yeni Yönelimler | Konu ile ilgili araştırma yapma |
7 | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu | Konu ile ilgili araştırma yapma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Güncel Okuryazarlıklar (Bilgi Okuryazarlığı, Teknoloji Okuryazarlığı, Görsel Okuryazarlık, Bilgisayar Okuryazarlığı Medya Okuryazarlığı) | |
10 | Güncel Okuryazarlıklar (Bilgi Okuryazarlığı, Teknoloji Okuryazarlığı, Görsel Okuryazarlık, Bilgisayar Okuryazarlığı Medya Okuryazarlığı) | Konu ile ilgili okuma yapma |
11 | Öğretim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu | Konu ile ilgili okuma yapma |
12 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Ödev hazırlama için hazırlık yapma |
13 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Örnekleri Ve Uygulamaları | Ödev sunma için hazırlık yapma |
14 | Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler ve Yaklaşımları | Konu ile ilgili araştırma yapma |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|