Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin psikolojik değerlendirme yapabilmenin temel ilkelerini kavramalarını, normal ve normal dışı davranışları tanımalarını ve sınıflamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ruhsağlığının Tanımı, Ruhsal /Psikiyatrik Bozuklukların Nedenleri
Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi
Psikiyatrik Bozukluklar
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1) Yüksel-Şahin, Fulya (2019). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı (Genişletilmiş 3. Baskı) . Ankara: Nobel.
2) Köroğlu, Ertuğrul (2011). Psikiyatri El Kitabı. Ankara: HYB Yayın.
3) Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Nobel.
4) Güleç, Cengiz (2009). Psikiyatri’nin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
5) DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları.
6) Babaoğlu, Ali Nahit (2011). Psikiyatri. İstanbul: Renk Basım ve Yayın.
7) Comer, R. J. (1992). Abnormal Psychology. NewYork: W. H. Freeman and Company
8) Psikiyatrik Aciller (2011). Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı.
9) Çeşitli Dergiler ve Tezler: Türk Psikiyatri Dergisi; Klinik Psikiyatri Dergisi; Anadolu Psikiyatri Dergisi; Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
1.Bireyle Psikolojik Danışma Yapmak
2.Grupla Psikolojik Danışma Yapmak
3.Uygun Hizmete Ve/Veya Uzmana Yönlendirmek
4.İzleme Çalışmaları Yapmak
5.Verdiği Hizmetleri İzlemek
6.Meslektaşlarının Mesleki Gelişimine Ve Paydaşların Gelişimine Destek Vermek
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|