Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Ahlak ve Etik | EGT3020 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Başal |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramları, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-veli etkileşimlerinde ve öğretimde etik ilkeler, etik ve ahlakın gelişimi, ve öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı etik özellikleri kapsamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ahlak ve ahlak kurallarını tanımlar.
- Öğrenciler Ahlak ve ahlak kavramlarını ayırt edebilir.
- Öğrenciler Ahlak ve ahlak arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
- Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir.
- Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
- Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilecektir.
- Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir.
- Öğrenciler öğretim yeterliklerini listeleyebileceklerdir.
- Öğrenciler Mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilecektir.
- Öğrenciler Öğretmen-çevre ilişkisinin prensiplerini tanımlayabilecektir.
- Öğrenciler çay ocağı-ebeveyn ilişkisinin temel prensiplerini tanımlayabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları | İlgili kaynakların okunması. |
2 | İş etiği ve meslek etiği kavramları | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Meslek etiğinin ortaya çıkışı ve önemi, bir meslek olarak öğretilmesi, öğretimin önemi ve temel özellikleri | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Zamanında bir meslek olarak öğretimin değişimi ve dönüşümü, modern zamanlarda bir meslek olarak öğretme. | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Doğu ve Batı'da klasik ve modern dönemlerde meslek olarak öğretme ile ilgili algılama, tanım ve kavramlar. | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Mesleki vicdan, mesleki kültür ve öğretimde etik | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Okulda etik ilkeler, eğitim ve öğretim süreci | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Okulda etik ilkeler, eğitim ve öğretim süreci | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Meslektaşları ile ilişkilerde etik prensipler | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Ebeveynlerle ilişkilerde etik prensipler | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Kamu görevlileri ile ilgili etik konular ve düzenlemeler | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Etik ikilemler, eğitim ve öğretimdeki sorunlar ve durumlar | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 1 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|