Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Psikolojisi | EGT2050 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir.
- Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini bilecekler.
- Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilecektir.
- Çocuklardaki davranış sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklar.
- Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
PÇ-3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
PÇ-6 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
PÇ-7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-8 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-9 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-10 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişilik ve Benlik Özellikleri | |
2 | Duygusal ve sosyal gelişim | |
3 | Cinsel gelişim | |
4 | Bedensel ve devinimsel gelişim | |
5 | Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi | |
6 | Çocukları Tanıma Teknikleri | |
7 | Çocukları Tanıma Teknikleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar | |
11 | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | |
12 | Özel Sorunları Olan Çocuklar | |
13 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | |
14 | Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 38 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|