Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve
ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı
olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında öğrenciler çocuklarda duygusal,
sosyal, cinsel, bedensel gelişimleri hakkında bilgi
sahibi olurlar. Ayrıca normal-normal olmayan
davranışlar ve adaptasyon problemlerini (kekemelik,
mutizm, altını ıslatma, parmak emme, tırnak yeme,
saldırganlık, kıskançlık, tik, inatçılık, uyku sorunları,
yemek sorunlar, korkular, dikkat sorunları ve
hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, ve yalan)
söyleme tanı ve teşhisleri ve özel aile durumlarının
(boşanma, üvey anne-baba, aileden birini kaybetme
gibi) çocuğun ruh sağlığı üzerinde yaratmış olduğu
etkiler hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi
Kitabevi, 2000.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişki bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.
• Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve sosyokültürel özelliklerini dikkate alarak esnek öğretim planları hazırlar.
• Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenler.
• Ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre öğretme ve öğrenme süreçlerini yeniden düzenler.
• Çocuk ve insan haklarını gözetir.
• Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik yapar.
• Mesleki etik ilkelere uyarak mesleki bağlılık ve saygınlığını korur.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan
• Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
• Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
• Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri uygular
• Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
• Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
• Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
• Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|