Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müze Eğitimi | EGT2110 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mine Çeliköz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim öğretim sürecinde müzeleri etkili öğrenme alanı olarak kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmak ve müzelere karşı olumlu tutum geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik oluşturur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk ve dünya müzecilik tarihini kavrar.
- Müzelerin eğitim-öğretim sürecindeki yeri ve önemini kavrar.
- İçerdiği koleksiyonlara göre müzeleri sınıflandırır.
- Müze ve okul arasında işbirliği yapmaya istekli olur.
- Eğitim ve öğretim sürecinde müzelerin gerekliliğini kabul eder.
- Müzeleri bir eğitim aracı olarak kullanabileceğinin fakında olur.
- Müze etkinlikleri tasarlayabilme becerisi kazanır.
- Müzelerin eğitsel amaçlı kullanımında dikkat edilecek noktaları açıklar.
- Bilim, sanat, tarih ve kültürün yaşatılmasında müzelerin rolünü kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 3 | - |
PÇ-2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | - | 2 | 1 | 1 |
PÇ-3 | 3 | - | 1 | 3 | - | 3 | 5 | - | - |
PÇ-4 | 5 | 5 | - | 1 | 3 | - | 5 | 3 | 4 |
PÇ-5 | 5 | - | 3 | - | 1 | 3 | 1 | 1 | - |
PÇ-6 | 1 | 4 | 3 | 1 | - | 1 | 1 | 3 | - |
PÇ-7 | 1 | 1 | 2 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PÇ-8 | 2 | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 |
PÇ-9 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | - |
PÇ-10 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | - | - | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müze ve müze eğitimiyle ilgili temel kavramlar | |
2 | Müze türleri | |
3 | Müzenin işlevleri | |
4 | Dünyada ve Türkiye’de müzecilik | |
5 | Müze eğitiminin tarihi | |
6 | Müze eğitiminin temel ilkeleri ve politikalar | |
7 | Örgün eğitimde müze eğitimi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav 1 | |
10 | Müze ve öğretim | |
11 | Müzede öğretimi planlama | |
12 | Müzede öğretim yöntem ve teknikleri | |
13 | Müzede ölçme ve değerlendirme teknikleri | |
14 | Müze etkinlik planları | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|