Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Dışı Öğrenme Ortamları | EGT2120 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Gürol |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Gürol, Davut HOTAMAN |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Tanıtmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi Kütüphaneler Müzeler Sanat Müzeleri Bilim ve Teknoloji Müzeleri Tarih Müzeleri Geziler/Doğa Etkinlikleri Hayvanat Bahçeleri Botanik Parkları Sanayi Kuruluşları Milli Parklar Kitap Fuarları Tarihsel Anıtlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğrenciye Yaklaşım Tutum ve Değerler yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir. • Her öğrencinin öğrenebileceğini savunur. • Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik yapar. • Tutum ve davranışlarıyla öğrencilere rol model olur. • Ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre öğretme ve öğrenme süreçlerini yeniden düzenler TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı altında yer alan aşağıdaki Bilişsel Uygulamalı Beceriler ile ilişkilidir: • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Okul dışı aktivite tasarım örneklerinin geliştirilmesi, vb) |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarını tanır.
- Öğrenci, öğrenme açısından okul dışı ortamların önemini fark eder.
- Öğrenci, okul dışı ortamları sıralar.
- Öğrenci, okul dışı ortamları derslere göre sınıflar
- Öğrenci, okul dışı ortamları açıklar.
- Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarının “öğrenci öğrenmelerindeki önemini” açıklar.
- Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarını mesleki yaşamında kullanmayı alışkanlık haline getirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Kütüphaneler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Müzeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Sanat Müzeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Bilim ve Teknoloji Müzeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Tarih Müzeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Geziler/Doğa Etkinlikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Botanik Parkları | |
10 | Botanik Parkları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Sanayi Kuruluşları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Milli Parklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Kitap Fuarları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Tarihsel Anıtlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|