Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Açık ve Uzaktan Eğitim | EGT2130 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Yavuz Erişen, Mine Çeliköz |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar
- Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
- Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir
- Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır
- Açık ve uzaktan eğitimin öğrenme üzerine etkisini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitimin öğrenen motivasyonu üzerindeki etkisini bilir
- Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçları sıralar
- Açık ve uzaktan eğitimde rehberlik ve destek bilgilerini açıklar.
- Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını açıklayabilir
- Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları hakkında karşılaştırma yapar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | |
10 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|