Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Açık ve Uzaktan Eğitim | EGT2130 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Gürol |
Dersi Veren(ler) | Yavuz Erişen, Mine Çeliköz |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, açık ve uzaktan eğitimin tanımı; Açık ve uzaktan eğitimin önemi; geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitim kullanımı (Örnek ve uygulamalar); Açık ve uzaktan eğitim ve öğrenme; Açık ve uzaktan eğitim ve öğrenen motivasyonu; farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler. • Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre düzenler. • Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri altında yer alan Alanı ile ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım ı dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Alanları ile ilgili seçtiği bir dersin açık ve uzaktan eğitim planını hazırlama, motivasyon geliştirici yöntem ve tekniklerin kullanılacağı ders tasarımları gerçekleştirmei vb.). |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar
- Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
- Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir
- Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır
- Açık ve uzaktan eğitimin öğrenme üzerine etkisini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitimin öğrenen motivasyonu üzerindeki etkisini bilir
- Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçları sıralar
- Açık ve uzaktan eğitimde rehberlik ve destek bilgilerini açıklar.
- Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını açıklayabilir
- Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları hakkında karşılaştırma yapar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | |
10 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|