Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel ve Analitik Düşünme | EGT2150 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Bünyamin Bavlı |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının üst düzey düşünmeye yönelik temel kavramları bilmesini, düşünme türlerini, düşünme stillerini, eleştirel düşünmenin önemini, eleştirel dinleme, eleştirel okuma ve eleştirel yazma konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir
- Eleştirel okumanın,yazmanın ve dinlemenin ne olduğunu açıklar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 1 | 3 | 1 | - |
PÇ-2 | 3 | 1 | 2 | - | 2 |
PÇ-3 | - | 2 | 1 | 2 | 3 |
PÇ-4 | 1 | 2 | - | 3 | 1 |
PÇ-5 | 3 | - | 1 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-7 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 |
PÇ-8 | 5 | 1 | 2 | - | 1 |
PÇ-9 | - | 5 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-10 | - | - | 1 | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirel ve analitik düşünmeye ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Düşünme türleri ve üst ve alt düzey düşünme arasındaki farklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Düşünme Stilleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Analitik düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Yansıtıcı düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Kreatif düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Eleştirel düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Evrensel Entelektüel Standartlar | |
10 | Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Eleştirel Dinleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Eleştirel Okuma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Eleştirel Yazma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Eleştirel Yazma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|