Dersin Amacı | Eğitim Programlarının hazırlanma
sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme
özelliklerini kavrama ve öğrenme
faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye
ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel
kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu
ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme. |
Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel,
duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar,
öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme
Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
- Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim
Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi,
- Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve
Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi.
- Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve
McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated
Learning Strategies. Ulaşım adresi:
http://www.jan.ucc.nau.edu.
- Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve
McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and
Predictive of the Motivated Strategies for
Learning Questionaire”. Educational and
Psychological Measurement (MSLQ). 53:
801-813.
- Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf,
K.K., (1995). The ACT of Teaching.
McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self-
regulated learning: Where we are today”,
Educational Research v.31: 445-457.
- Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000).
Strategies for
Teachers. Boston: Allyn and Bacon,
- Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara,
- Gredler, M.E., (2001). Learning And
Instruction.
New Jersey Columbus:
- Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive
Psychology. Thomson,
- Schunk, D.H., (2004). Learning Theories.
New
Jersey Columbus: Pearson,
- Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining
self
regulated Learner”, Theory into
Practice.v.41n.2:
- Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Tutum ve Değerler yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir. Her öğrencinin öğrenebileceğini savunur. Bireysel ve kültürel farklılıklara saygılıdır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Alana Özgü Yetkinlik altında yer alan aşağıdaki yeterlilikle ilgilidir: Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, öğretimde bireysel farklılıkları içerecek ders planlarının hazırlanması, bireysel farklılıkların gözlemlenebilmesi için yöntemler aranması gibi konularda çalışmalar beklenmektedir. |