Dersin Amacı | Eğitim Programlarının hazırlanma
sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme
özelliklerini kavrama ve öğrenme
faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye
ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel
kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu
ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme
Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
- Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim
Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi,
- Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve
Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi.
- Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve
McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated
Learning Strategies. Ulaşım adresi:
http://www.jan.ucc.nau.edu.
- Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve
McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and
Predictive of the Motivated Strategies for
Learning Questionaire”. Educational and
Psychological Measurement (MSLQ). 53:
801-813.
- Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf,
K.K., (1995). The ACT of Teaching.
McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self-
regulated learning: Where we are today”,
Educational Research v.31: 445-457.
- Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000).
Strategies for
Teachers. Boston: Allyn and Bacon,
- Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara,
- Gredler, M.E., (2001). Learning And
Instruction.
New Jersey Columbus:
- Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive
Psychology. Thomson,
- Schunk, D.H., (2004). Learning Theories.
New
Jersey Columbus: Pearson,
- Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining
self
regulated Learner”, Theory into
Practice.v.41n.2:
- Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,
|