Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Proje Hazırlama | EGT2200 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Yürekli |
Dersi Veren(ler) | Hülya Yürekli |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim alanında proje hazırlama sürecinin öğretilmesi ve ilgili becerilerin kazandırılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği eğitim alanında proje hazırlamak için temel bir giriş sağlamaktadır. Projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje hazırlama esasları, konu seçimi süreci, proje hazırlama süreci, proje yönetimi, proje planlaması ve planlama aşamaları, kapsam, bütçe ve zaman planlaması, örnek projelerin incelenmesi gibi konuları kapsamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Öğrencilerin derslerde analitik düşünmelerine yönelik etkinlikler hazırlar. • Eğitim öğretim faaliyetlerinde ilgili kişi, kurum, kuruluş ve meslektaşlarıyla iş birliği yapar. • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi ve Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkniliği altında yer alan • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Alanları ile ilgili seçtiği bir konuda araştırma sorusu yazma, kaynak tarama, vb.). Proje kapsamında, gruplar halinde eğitimde bir proje geliştirmeleri ve bir öneri sunmaları beklenmektedir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci proje fikri oluşturur.
- Öğrenci proje planı geliştirir.
- Öğrenci zaman, maliyet ve kaynak planlaması yapar.
- Öğrenci proje raporu geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Proje nedir? Özellikleri nelerdir? | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
2 | Proje Geliştirme Süreci: Proje fikrinin ortaya çıkışı | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
3 | Proje yönetimi, proje yönetiminin bileşenleri, proje yöneticisi, yöneticinin görev/sorumluluk ve becerileri | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
4 | Planlama: zaman – maliyet – kaynak planlaması | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
5 | Proje Hazırlama Esasları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
6 | Konu Seçimi Süreci | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
7 | Proje Hazırlama Süreci | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Örnek projeler | |
10 | Örnek projeler | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
11 | Proje sunumları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
12 | Proje sunumları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
13 | Proje sunumları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
14 | Proje sunumları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|