Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | EGT2240 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler.
- Öğrenci, toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, istihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınmada kültürel mirasın aktarılmasının önemini kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | 2 | 2 | 3 | - | 1 | 3 |
PÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
PÇ-3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-4 | 2 | 3 | - | 1 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
PÇ-6 | - | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | - |
PÇ-7 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
PÇ-8 | - | - | 2 | - | 3 | - | 1 |
PÇ-9 | 1 | 3 | 3 | 2 | - | 2 | 3 |
PÇ-10 | - | - | 3 | - | - | 3 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel ekonomik kavramları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | İnsan gücü planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Sürdürülebilirlik kavramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Beşeri sermaye ve eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Göç, eğitim ve kalkınma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Küreselleşme bağlamında eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yaşamboyu öğrenme ve insan gücü planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|