Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları.
- Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları.
- Edwards, R., Sieminski, S. & Zeldin, D. (1993). Adult Learners, Education and Training. London, UK: Taylor & Francis Ltd
- Güneş, H. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı) Eğiten Kitap.
- Judith, A. Calder & Ann McCollum (1998). Open and Flexible Learning in Vocational Education and Training. London, UK: Kogan
- Kaya, Eylem (2016) Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. (1. Baskı) Nobel Yayın Dağıtım.
- Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A.
(2015). Yetişkin eğitimi. (Çev. Okhan
Gündüz), (1. baskı) İstanbul: Kaknüs
Yayınları.
- Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı),
Ankara: Asil Yayınevi.
- Sayılan, F. ve Yıldız, A. (2006) Yaşam Boyu
Öğrenme. (1. baskı), Pegem Akademi.
- Sekman, M. (2017) Kesintisiz Öğrenme. (29.
baskı) Alfa Yayınları.
- Scales, P. (2015) Yaşam Boyu Öğrenme ve
Öğretim. (2. baskı), (çev. Ülkü Köymen),
Palme Yayınları.
- Yıldız A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin Eğitimi.
(2. baskı), Kalkedon Yayınevi.
|