Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim ve Araştırma Etiği | EGT2270 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma, etik kavramı ve etik teorileri, araştırma ve yayın etiği kavramlarını, araştırma ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemleri öğrenmeleridir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeririği bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemleri kapsamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Alan Bilgisi yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder. • Alanındaki temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar. • Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır. • Alanına ilişkin temel araştırma yöntem ve tekniklerini sınıflandırır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı altında yer alan aşağıdaki yeterliliklerle ilgilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının ön hazırlığına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Haftalık konu ile ilgili ders yürütücüsünün önerdiği akademik yayınların ya da haftalık okumaların incelenmesi ve tartışma sorularının hazırlanması, sınıf içerisinde yürütülecek bir münazara çalışması için öğrencilerin ön hazırlık yapmaları, vb.). Proje kapsamında, araştırma etiğinin temel ilkelerinin uygulamaya yönelik örneklerinin analiz edilmesi gibi performansa dayalı bir çalışma yapılır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, bilimsel araştırma, etik ve etik teorilerini kavrar.
- Öğrenci, araştırma ve yayın etiği ile araştırma ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlallerini kavrar.
- Öğrenci, yazarlık ve telifle ilgili etik sorunları bilir.
- Öğrenci, araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurulları bilir.
- Öğrenci, etik ihlallerin tespitinde izlenecek yolları bilir.
- Öğrenci, sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ile bunları önlemeye dönük yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Etik kavramı ve etik teorileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Araştırma ve yayın etiği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar | |
10 | Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 2 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 9 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|