Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Ana-Baba Eğitimi | RPD1140 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ali Eryılmaz |
Dersi Veren(ler) | Ali Eryılmaz, Seher Merve Erus |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı çocuğun ruh sağlığının desteklenmesinde aile eğitiminin rolünü öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Pedagoji ile andragoji farklılıkları, etkili anne-baba eğitimi düzenleme ilkeleri, anne-baba eğitimi konuları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler pedagoji ile andragoji arasındaki farklılıkları bilir.
- Anne-baba eğitimi düzenleme ilkelerini bilir.
- Farklı anne-baba tutumlarını ayırt edebilir.
- Sağlıklı bir aile içi iletişimin özelliklerini bilir.
- Çocuk yetiştirmede eşlerin işbirliği içinde olmasının önemini kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | 5 | - | 5 | - |
PÇ-2 | 4 | 5 | - | 5 | - |
PÇ-3 | 5 | - | - | 5 | - |
PÇ-4 | - | 5 | - | 5 | - |
PÇ-5 | - | 5 | - | 5 | - |
PÇ-6 | 5 | - | - | - | 4 |
PÇ-7 | 5 | - | - | - | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | - | - | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | 4 | 5 |
PÇ-10 | 4 | - | - | 4 | 5 |
PÇ-11 | - | 5 | 5 | - | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pedagoji ile andragoji arasındaki farklılıklar | İlgili kaynakların okunması |
2 | Anne-baba tutumları | İlgili kaynakların okunması |
3 | Çocuk gelişiminde ebeveynin rolü | İlgili kaynakların okunması |
4 | Sağlıklı aile içi iletişimin özellikleri | İlgili kaynakların okunması |
5 | Çocuk yetiştirmede eşler arasındaki uyum ve işbirliği | İlgili kaynakların okunması |
6 | Tek ebeveynli ailelerde aile eğitimi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Risk altındaki çocuklar ve ebeveynleri | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Anne-baba eğitimi düzenleme ilkeleri | İlgili kaynakların okunması |
11 | Anne-baba eğitimi konuları | İlgili kaynakların okunması |
12 | Anne-baba eğitimi konuları | İlgili kaynakların okunması |
13 | Anne-baba eğitimi konuları | İlgili kaynakların okunması |
14 | Genel tekrar | İlgili kaynakların okunması |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 38 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|