Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematiğin Temelleri-1IMO111122200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüBahar UYAR DÜLDÜL
Dersi Veren(ler)Bahar UYAR DÜLDÜL , Hülya Kadıoğlu
Asistan(lar)ıŞevval Gökcen
Dersin AmacıMatematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikler ile bu kavramların birbiriyle ilişkisini kavrayarak, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiMatematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki (doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikle) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri; bu kav- ramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Temel Matematik, B. Çelik, Dora Yayıncılık, 2013
  • Temel ve Genel Matematik, S. Arslan, Nobel Akademi Yayıncılık, 2017
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler sayı kümeleri hakkında bilgi sahibi olur ve sayılarla ilgili problemleri çözebilir.
  2. Öğrenciler oran ve orantı konularını kavrayarak, oran ve orantı ile ilgili problemleri çözebilir.
  3. Öğrenciler üslü ve köklü ifadeleri kavrar.
  4. Öğrenciler denklem ve özdeşlik konularını kavrar.
  5. Öğrenciler denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemleri çözebilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1---1-
PÇ-234544
PÇ-345445
PÇ-433353
PÇ-545553
PÇ-653434
PÇ-754355
PÇ-844243
PÇ-9-1---
PÇ-1045434

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Doğal Sayılar / Doğal Sayılarla İşlemler
2Kesirler / Kesirlerle İşlemler
3Ondalık Gösterim / Yüzdeler / Çarpanlar ve Katlar
4Kümeler
5Tam Sayılar / Tam Sayılarla İşlemler
6Rasyonel Sayılar / Rasyonel Sayılarla İşlemler
7Oran: Oran ve Orantı
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Kareköklü İfadeler
10Cebirsel İfadeler / Eşitlik ve Denklem
11Cebirsel İfadeler / Eşitlik ve Denklem
12Doğrusal Denklemler
13Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler
14Eşitsizlikler
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok