Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | FBO2171 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Dersi Veren(ler) | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Fen eğitimindeki temel ve güncel yaklaşımları öğrenmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, tarihçesi, Fen öğretiminde temel beceriler, Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri, Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri; Fen eğitimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, aktif öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretme hakkında temel bilgi ve becerileri kazanır.
- Öğrenme yaklaşımlarının kuramsal altyapılarını bilir.
- Fen öğretiminde kullanılan öğretme ve öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Öğretme ve öğrenme yaklaşımlarına uygun etkinlikler geliştirir.
- Sınıf içi etkinliklerle öğrenilen yaklaşım uygulanır.
- Bireysel ve grup içerisinde tek ve çok disiplinli takım çalışması yapma ve yürütme becerisi kazanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | 5 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | - |
PÇ-9 | - | 4 | 5 | 4 | 5 | - |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, tarihçesi | İlgili Kaynak |
2 | Fen öğretiminde temel beceriler | İlgili Kaynak |
3 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri (Yapılandırmacı yaklaşım) | İlgili Kaynak |
4 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri (Aktif öğrenme) | İlgili Kaynak |
5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri (İşbirlikli öğrenme) | İlgili Kaynak |
6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri (Probleme dayalı öğrenme) | İlgili Kaynak |
7 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri (Beyin temelli öğrenme) | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ve sınıf içi uygulama örnekleri (Bağlam temelli öğrenme) | İlgili Kaynak |
10 | Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar (Disiplinler arası fen öğretimi) | İlgili Kaynak |
11 | Ara Sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
12 | Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar (Sosyobilimsel konu temelli fen öğretimi) | İlgili Kaynak |
13 | Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar (Okul dışı öğrenme ortamlarında fen öğretimi) | İlgili Kaynak |
14 | Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri; Fen eğitimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış | İlgili Kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|