Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazma Becerileri 1 | ING1321 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ferda İlerten |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin cümle, paragraf ve kompozisyon düzeyinde kompozisyon becerileri kazanmalarını sağlamak için yazmanın temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda yazılı metinlerde sözcük ve cümle çeşitliliği üzerinde durarak, öğrencilerin kelime dağarcığını artırmalarını ve akıcı bir stil geliştirmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf analizi; paragraf planının çıkarılması; gösterim, betimeleme, anlatım. Kompozisyon teknik özellikleri; kompozisyon analizi; kompozisyon planının çıkarılması. İyi organize edilmiş tutarlı kompozisyonlar oluşturmak: gösterim, betimleme, anlatım. Dilbilgisi çalışmaları. Sözcük çalışmaları. Akran değerlendirmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. C3. İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. C4. Kişisel ve mesleki gelişim: Öz değerlendirme yaparak kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,5,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,2,3,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik):1,6,7 (Alana Özgü Yetkinlik): 1,2,7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, etkinlik odaklı grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınavlar ve yıl sonu sınavı dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yazma işleminin adımlarını kullanır: ön yazma, anahatlama, taslak hazırlama, gözden geçirme ve düzenleme.
- Karmaşık ve bileşik cümle yapılarını kullanır.
- Yorumlama, betimleme ve anlatı gibi çeşitli retorik modlarda paragraflar ve kompozisyonlar yazar.
- İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, yazım denetimi ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için metinleri gözden geçirir ve düzenler
- Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Akademik yazmanın özellikleri | İlgili kaynakların okunması |
2 | Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme | İlgili kaynakların okunması |
3 | Fikir oluşturma, ön- yazma ve düzenleme | İlgili kaynakların okunması |
4 | Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık | İlgili kaynakların okunması |
5 | Açıklayıcı, betimleyici , anlatısal paragraflar yazma | İlgili kaynakların okunması |
6 | Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç | İlgili kaynakların okunması |
7 | Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri. | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Betimleyici kompozisyon. İnsanları betimleme. | İlgili kaynakların okunması |
10 | Betimleyici kompozisyon. Yerleri betimleme. | İlgili kaynakların okunması |
11 | Akran geri bildirimi .Farklı sözcük ve yapılarla anlatım, hata analizi | İlgili kaynakların okunması |
12 | Ara Sınav 2 | İlgili kaynakların okunması |
13 | Anlatısal kompozisyon | İlgili kaynakların okunması |
14 | Dilbilgisi ve yapı alıştırmaları | İlgili kaynakların okunması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|