Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil ve Toplum | ING2010 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dil ile toplum arasındaki ilişkiyi dilin niteliğine göre incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dil-Toplum ilişkisi bağlamında temel kavramlar ve teknik terimler; dilsel topluluklarda coğrafi ve sosyal farklılıklar; sosyal katmanlar ve dilsel topluluklar arasındaki ilişki; dilde değişimler; dil ve kültür; dil planlaması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler dil-toplum ilişkisini açıklayan temel kavramları bilir.
- Öğrenciler dil-kültür ilişkisini açıklayabilir.
- Öğrenciler sosyal ve coğrafi farklılıkların dille etkileşimini açıklayabilir.
- Öğrenciler sosyal katmanlar ve dilsel topluluklar arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir.
- Öğrenciler dil-toplum ilişkisinin dil planlamasındaki yansımalarını açıklayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dil gelişiminin başlangıcı | İlgili bölümler |
3 | Diyalog ve dil gelişimi | İlgili bölümler |
4 | Dil ve bölgesel çeşitlilik: aksan ve lehçe | İlgili bölümler |
5 | Dil ve etnik köken | İlgili bölümler |
6 | Dil ve alt kültürler | İlgili bölümler |
7 | Dil ve durum | İlgili bölümler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Dil ve cinsiyet | İlgili bölümler |
11 | Dilsel çeşitlilik ve konuşma toplumu | İlgili bölümler |
12 | Dil ve sosyal etkileşim | İlgili bölümler |
13 | Dil ve temsil | İlgili bölümler |
14 | Değerlendirme | İlgili bölümler |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 5 | 5 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 5 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|