Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı | ING2060 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emrah Özcan |
Dersi Veren(ler) | Emrah Özcan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi temelli ders planlarının amaçlarına ulaşmalarına yardımcı olacak mevcut pratik seçenekler hakkındaki farkındalıklarını artırmaktır. Bu ders, resmi ve gayri resmi ders planlama tekniklerinin analizi yoluyla öğretme eylemine ve bir öğretmenin ders planının hazırlanması sırasında ve sonrasında sahip olduğu çeşitli seçeneklere odaklanacaktır. Gözlemlenen derslerin, somut ders planlarının ve ilgili materyallerin toplamı, öğrenciye ders planlama ve sınıf içi öğretime yönelik çeşitli yaklaşımları değerlendirme fırsatı sağlayacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretim materyalleri için geliştirme stratejileri ve içerik kaynakları; malzemelerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; malzemeler için ihtiyaç analizi; geleneksel ders kitabı materyalleri ile tamamlayıcı / destekleyici materyaller arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarımı; resmi ve gayri resmi İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi ile ilgili ders planlarının gelişim stratejileri ve tasarımı; ders planı tasarımına ve farklı öğretim materyallerine dayalı sınıf yönetimi uygulamaları; etkinlik temelli öğretim ve malzeme kullanım öğretimi için en iyi uygulamalardır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgis. B1. Eğitim Öğretimi Planlama. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme. B4. Ölçme ve Değerlendirme. C2. Öğrenciye Yaklaşım. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1, 4, 5; BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 3, 4, 5; YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 3; YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1, 2, 3, 4; YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 5, 6, 7; YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 4. Her ders boyunca öğrenciler, öğretim materyallerini (ve öğretim uygulamalarını) değerlendirirken ve önceki derslerde öğrendiklerini uygularken beyin fırtınası yapar ve çiftler ve gruplar halinde işbirliği yaparlar. Öğretmen değerlendirmesi ve öğrenci başarısının değerlendirilmesi, bir ara sınavı (önceden kaydedilmiş bir dil dersinin öğrenci değerlendirmesini gerektirir), bir final sınavını (öğrencilerin materyal uyarlaması üzerine araştırma destekli bir makaleyi tamamladıkları) ve bir sınıf içi ödevi ( bir dinleme etkinliği için öğrenci geliştirmesini ve web tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanmasını gerektirdiği) kapsar. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, bir İngilzce sınıfını yönetmek için etkili ve etkisiz, resmi ve resmi olmayan teknikleri belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler, bir İngilizce sınıfında öğretim yapabilmek için çeşitli yöntemleri tanımlayabilecek ve sınıflandırabilecektir.
- Öğrenciler bir ders planı hazırlamak ve ders planı dahilinde etkinlikleri tasarlamak için bazı resmi ve gayri resmi teknikler hakkında temel bilgileri göstereceklerdir.
- Öğrenciler, bir İngilizce ders planının ve daha spesifik olarak beceri odaklı bir İngilizce ders planının hedef (ler) ini desteklemek için materyalleri ve etkinlikleri değerlendirebilecek, kullanabilecek ve uyarlayabileceklerdir.
- Öğrenciler belirli düzeydeki öğrencilere uygun materyalleri hazırlayabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Müfredat incelemesi / Öğretmen ve Öğrenci arasındaki ilişki | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
2 | Öğretmen ve Öğrenci arasındaki ilişki üzerine devam eden tartışma | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
3 | Uygun ve uygun olmayan sınıf yönetimi teknikleri ve stratejileri | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
4 | Uygun ve uygun olmayan sınıf yönetimi teknikleri ve stratejilerine genel bakışın devamı | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
5 | Talimat vermek için en iyi uygulamalar | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
6 | Bir dil ders planı hazırlamak ve oluşturmak için resmi ve gayri resmi teknikler | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
7 | Bir dil ders planı hazırlamak ve oluşturmak için resmi ve gayri resmi tekniklere genel bakışın devamı | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bir dil dersinde destekleyici / tamamlayıcı materyalleri seçmek, uyarlamak ve kullanmak için en iyi uygulamalar | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
10 | Okuma becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
11 | Okuma ve dinleme becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
12 | Dinleme becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımına genel bakışın devamı | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
13 | Bir dinleme etkinliği için öğrenci gelişimini ve web tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanmasını gerektiren sınıf içi ödev | Ders Notları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
14 | Konuşma becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Ders Notları/Kurs Kitabı/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 45 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 1 | 8 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|