Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Öğretiminde Yeni YaklaşımlarING207024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüGülümser Efeoğlu
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı İngiliz Dili Eğitiminde kullanılan yaklaşımların öğretmen adayları tarafından anlaşılmasını sağlamak böylelikle öğrencilerin yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiİngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Brown, D. H. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Pearson. Brown, H.D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (2ndEdition). San Francisco State University: Longman • Brumfit C.J. (1984). Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP • Celce-Murcia, M. (2001). Teaching English as a Second or Foreign Language (3RD Edition). USA: Heinle&Heinle Publishers. • Kumaravadivelu, B. (1994). The post method condition: Emerging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, 28, 27-48. • Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Richards, • J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bu dersin sonunda öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) farklı yöntem ve yaklaşım ilkelerine uygun olarak ders tasarlayabileceklerdir.
  2. Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun yaklaşımları tanımlayabileceklerdir.
  3. Bu dersin sonunda öğrenciler yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamaları tanımlayabileceklerdir
  4. Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini tartışabileceklerdir.
  5. Bu dersin sonunda öğrenciler dil sınıflarında teknolojinin kullanımını tasarlayabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlarDers notları, Okuma
2 İletişimsel Edinç. İletişimsel YaklaşımDers notları, Okuma
3İşbirlikçi Dil Öğrenme Ders notları, Okuma
4Yapılandırmacı yaklaşım Ders notları, Okuma
5İçerik odaklı dil öğretimiDers notları, Okuma
6Görev odaklı dil öğretimiDers notları, Okuma
7Bütünce odaklı dil öğretimiDers notları, Okuma
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ders notları, Okuma
10İkinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemiDers notları, Okuma
11Teknolojinin dil sınıflarında kullanımıDers notları, Okuma
12Gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşimDers notları, Okuma
13İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine yansımasıDers notları, Okuma
14Yöntemler sonrası dönem. Yöntemlerin KarşılaştırılmasıDers notları, Okuma
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev15
Sunum/Jüri15
Projeler220
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler28
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok