Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Tümleşik Dil Becerilerinin ÖğretimiING216024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüBurcu ÜNAL
Dersi Veren(ler)Burcu ÜNAL
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiÖğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak öğretim yöntem ve teknikler; okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceği, ders hedeflerinde varsa, dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi dil unsurlarının bu beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceği.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. Oxford: Blackwell (3rd edition).
  • Nation, I. S. P.(1990). Teaching and learning vocabulary. New York : Heinle&Heinle.
  • Oxford, R. (1990). Language learning strategies. What every teacher should know. Boston, MA: Heinle & Heinle.
  • Peregoy, S.F., & Boyle, O.F. (2001). Reading, writing, and learning in ESL. New York: Addison Wesley Longman.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabileceklerdir.
  2. Öğrenciler ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabileceklerdir.
  3. Öğrenciler dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabileceklerdir.
  4. Öğretmen adayları dil becerilerini tümleşik olarak öğretirken öğrencilerin ihtiyacı olacak stratejileri ayırt edebileceklerdir.
  5. Öğretmen adayları öğrencilere dili daha gerçekçi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak alıştırma ve deneysel çalışmalar hazırlayabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-144233
PÇ-255555
PÇ-3---5-
PÇ-4-----
PÇ-555555
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-1055555

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimi için ders planı hazırlanması.Okuma
2İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik yöntem ve tekniklerin tanıtılması.Okuma
3Okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceğinin anlatılması.Okuma
4Dil bilgisinin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi.Okuma
5Kelime öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi.Okuma
6Telaffuz öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi.Okuma
7Telaffuz öğretiminde karşılaşılan problemler ve çözümleriOkuma
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9
10CEFR’a göre iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretilmesi.Okuma
11Grup projesi: İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik hedefler yazma.Araştırma Yapmak
12Grup projesi: İletişimsel dil becerilerinin görev-tabanlı sınıflarda öğretimi için ders planlama.Araştırma Yapmak
13Grup projesi: Dil bilgisinin beceri temelli ders planına entegre etme.Araştırma Yapmak
14Grup projesi: Kelime ve telaffuz öğretimini beceri temelli ders planına entegre etme.Araştırma Yapmak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım135
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev420
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev48
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok