Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | ING2160 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | Burcu ÜNAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak öğretim yöntem ve teknikler; okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceği, ders hedeflerinde varsa, dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi dil unsurlarının bu beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceği. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabileceklerdir.
- Öğrenciler dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabileceklerdir.
- Öğretmen adayları dil becerilerini tümleşik olarak öğretirken öğrencilerin ihtiyacı olacak stratejileri ayırt edebileceklerdir.
- Öğretmen adayları öğrencilere dili daha gerçekçi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak alıştırma ve deneysel çalışmalar hazırlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimi için ders planı hazırlanması. | Okuma |
2 | İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik yöntem ve tekniklerin tanıtılması. | Okuma |
3 | Okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceğinin anlatılması. | Okuma |
4 | Dil bilgisinin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi. | Okuma |
5 | Kelime öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi. | Okuma |
6 | Telaffuz öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi. | Okuma |
7 | Telaffuz öğretiminde karşılaşılan problemler ve çözümleri | Okuma |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | ||
10 | CEFR’a göre iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretilmesi. | Okuma |
11 | Grup projesi: İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik hedefler yazma. | Araştırma Yapmak |
12 | Grup projesi: İletişimsel dil becerilerinin görev-tabanlı sınıflarda öğretimi için ders planlama. | Araştırma Yapmak |
13 | Grup projesi: Dil bilgisinin beceri temelli ders planına entegre etme. | Araştırma Yapmak |
14 | Grup projesi: Kelime ve telaffuz öğretimini beceri temelli ders planına entegre etme. | Araştırma Yapmak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|