Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocuklukta Fen EğitimiOKL210136300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüAysun Gürol
Dersi Veren(ler)Mustafa Sami TOPÇU
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak, Beyza AKÇAY MALÇOK
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiErken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • [1]Şahin F. (2000). O.Ö.Fen Bilgisi Öğretimi. İst: Ya– Pa Yay. [2]Erbaş S. Ve ark. (2002). O.Ö.Fen Öğretimi. Bursa: Ekin Yay. [3]Erbaş S. (2000). Hayatın İçinden Fen Bilgisi. Ankara: Bem Koza Yay. [4]Arnas Y. Fen ve Matematik Öğreniyorum. İst. Morpa Yay. [5]Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay.. [6]Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay. [7]Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. 1. Okul öncesi dönemde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar.
  2. 2. Bilimsel süreç becerilerinin önemini açıklar.
  3. 3. Çocuklarda bilimsel süreç becerilerini geliştirme yollarını açıklar.
  4. 4. Okul öncesinde fen eğitiminin önemini açıklar.
  5. 5. Okul öncesinde fen konularını kullanarak etkinlik hazırlama becerisini kazanır.
  6. 6. Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular.
  7. 7. Fen etkinliklerini değerlendirme becerisini kazanır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemiİlgili Kaynaklar
2Fen eğitiminde ilke ve standartlarİlgili Kaynaklar
3Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünme becerileriİlgili Kaynaklar
4Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleriİlgili Kaynaklar
5Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleriİlgili Kaynaklar
6Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesiİlgili Kaynaklar
7Temel fen eğitimi kavramlarıİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1
9Ara Sınav 1İlgili Kaynaklar
10Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda)İlgili Kaynaklar
11Fen etkinlikleri planlamaİlgili Kaynaklar
12Fen etkinlikleri planlamaİlgili Kaynaklar
13Fen etkinlikleri uygulama-değerlendirmeİlgili Kaynaklar
14Fen etkinlikleri uygulama-değerlendirmeİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev315
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler114
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok