Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Temel Fen Bilimleri | SNF1312 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zeynep Yıldız |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Gülşah Subaşı |
Dersin Amacı | Sınıf öğretmeni adaylarının, Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fen bilimlerinin doğası ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
- Fen bilimlerinin diğer bilimler ile ilişkisi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
- İlkokul programlarında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgi sahibi olur
- Fen bilimleri konularının günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur
- İlkokul fen konularının yapısına ilişkin genel bilgi sahibi olur
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | 3 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | 1 | 1 | 2 | 2 |
PÇ-6 | 1 | - | 1 | 2 | 1 |
PÇ-7 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 |
PÇ-8 | - | - | - | 1 | - |
PÇ-9 | - | 2 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-10 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 |
PÇ-11 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-12 | 1 | - | 1 | 2 | 2 |
PÇ-13 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-14 | - | 1 | - | 1 | - |
PÇ-15 | - | - | 3 | - | - |
PÇ-16 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konularının tanıtımı | İlgili kaynaklar |
2 | Fen bilimlerinin doğası ve ilkeleri | İlgili kaynaklar |
3 | Fen bilimlerinin diğer bilimler ile ilişkisi | İlgili kaynaklar |
4 | Fen bilimlerinin tarihi gelişimi | İlgili kaynaklar |
5 | Fen bilimleri öğretiminin amaçları | İlgili kaynaklar |
6 | İlkokul programlarında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgi | İlgili kaynaklar |
7 | İlkokul programlarında yer alan fen bilimleri konuların genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili kaynaklar | |
10 | İlkokul programlarında yer alan fen bilimleri konularının kullanım alanları | İlgili kaynaklar |
11 | İlkokul fen konularının disiplinler arası yöntemle incelenmesi | İlgili kaynaklar |
12 | İlkokul fen kitaplarının incelenmesi | İlgili kaynaklar |
13 | İlkokul fen kazanımlarının incelenmesi | İlgili kaynaklar |
14 | Tartışma ve değerlendirme | İlgili kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|