Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Karakter ve Değer EğitimiSNF463223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıBu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının değer ve karakter eğitimimin önemini kavramalarını sağlamaktır
Dersin İçeriğiKavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ders notları
  • Sağlam, H. İ. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ersoy, F. (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Kağan, M. ve Yılmaz, N. (2019). Karakter Ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yağan Güden, S. (2015). Değerler Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, karakter gelişimi ve eğitimini kavraya bileceklerdir
  2. Öğrenciler, değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temellerini açıklaya bileceklerdir
  3. Öğrenciler, karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını ve uygulamalarını kavraya bileceklerdir
  4. Öğrenciler, modern ve çok kültürlü tolumlarda değer ve karakter eğitiminin önemini kavraya bileceklerdir
  5. Öğrenciler, Türkiye'deki değer ve karakter eğitimi anlayışlarını kavraya bileceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar; karakter, kişilik/şahsiyet,değer, erdem, ahlak, huy, mizaç İlgili kaynak
2Karakter gelişimi ve eğitimiİlgili kaynak
3Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre, okulİlgili kaynak
4 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasıİlgili kaynak
5Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleriİlgili kaynak
6Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarıİlgili kaynak
7Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürüİlgili kaynak
8Ara Sınav 1
9İlgili kaynak
10Karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; İlgili kaynak
11Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimiİlgili kaynak
12Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örneklerİlgili kaynak
13Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarıİlgili kaynak
14Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)220
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok