Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Disiplinlerarası Fen Öğretimi | FBO4211 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Sami TOPÇU |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Sami TOPÇU |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Katılanlar fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilenir; bu bilgileri sınıf ortamına aktarma yeterliği kazanır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi, sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, İşbirlikli Öğrenme |
Ders Öğrenim Çıktıları
- STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM, C-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, sanat, bilgi-işleme alanlarında gerekli yeterliliğe sahip olur.
- Bu alanlarda akademik bilgiler bilir.
- Edindiği bilgileri pratiğe nasıl dökeceğini bilir.
- Bu alanların nasıl birbiriyle etkileşimi olduğunu bilir.
- Teorik bilgiyi pratiğe dökmeyi bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | 3 | - | 3 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | STEM Eğitimi ve Tarihçesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | STEM alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir? | Kaynak kitap/Kısım 1 |
3 | Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz? | Kaynak Kitap/Kısım2 |
4 | Matematik alanını Fen derslerine nasıl entegre edebiliriz? Mühendislik alanının fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz? | Kaynak Kitap/Kısım2 |
5 | İşbirlikli Öğrenme ortamlarında STEM Uygulamaları? | Kaynak kitap/Kısım 3 |
6 | Farklılaştırılmış STEM Öğretimi? | Kaynak kitap/Kısım 4 |
7 | Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir? | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir? | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir? | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama | Öğrenci sunum hazırlığı |
12 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama | Öğrenci sunum hazırlığı |
13 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama | Öğrenci sunum hazırlığı |
14 | STEM, STEAM, C-STEM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama | Öğrenci sunum hazırlığı |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|