Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretmenlik Uygulaması 2FBO4302510260
ÖnkoşullarFBO4301
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüAslı GÖRGÜLÜ ARI
Dersi Veren(ler)Bayram COŞTU, Gülhan BAKIRDERE, Ünsal UMDU TOPSAKAL, Gülbin Özkan, Mutlu Şahin, Aslı GÖRGÜLÜ ARI, Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıRumeysa BEDİROĞLU, Aslı Koçulu
Dersin Amacı-Dersin genel amacı öğretmen adayının bir okulda yürütülen kendi alanı ile ilgili dersler ve ders dışı etkinlikler konusunda deneyim kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiAlana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile İlişkilidir Mevzuat Bilgisi: 1. Öğretmenlik mesleğini ilgilendiren mevzuatı açıklar 2. Eğitim paydaşlarının hak ve sorumluluklarını ayırt eder. Eğitim Öğretimi Planlama: 1. Planlarını alanının öğretim programına uygun olarak hazırlar. 2. Öğretim sürecini çevresel şartları, maliyeti ve zamanı dikkate alarak planlar. 3. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve sosyokültürel özelliklerini dikkate alarak esnek öğretim planı hazırlar. 4. Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır. Öğrenme Ortamları Oluşturma: 1. Sağlıklı, güvenli ve estetik öğretim ortamları düzenler 2. Kazanımlara uygun öğretim materyalleri hazırlar 3. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenler 4. Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre düzenler 5. Öğrencilerle etkin iletişim kuracağı demokratik öğrenme ortamları hazırlar 6. Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme 1. Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler 2. Öğretme ve öğrenme sürecinde zamanı etkin kullanır 3. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlar 4. Derslerini öğrencilerin günlük yaşamlarıyla ilişkilendirir. 5. Öğretme ve öğrenme sürecinde özel gereksinimlere ihtiyaç duyan öğrencileri dikkate alır. 6. Uygulamalarında çalıştığı çevrenin doğal, kültürel ve sosyoekonomik özelliklerini dikkate alır. 7. Öğrencilerin derslerde analitik düşünmelerine yönelik etkinlikler hazırlar. 8. Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 9. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirir. 10. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin kullanır. 11. Sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla etkin ve yapıcı bir şekilde baş eder. Ölçme ve Değerlendirme: 1. Alanına ve öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve kullanır. Bu ders TYYÇ ÖYEB Temel Alan Yeterlilikleri ile Bağlantılıdır 1. Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 2. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 3. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar.
  2. Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular.
  3. Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
  4. Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
  5. Ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-135555
PÇ-234444
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-634444
PÇ-7-----
PÇ-825555
PÇ-9-----
PÇ-1025555
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerin Okula Gitmesi ve Programın Oluşturulması
2EBA konu anlatım ve etkinliklerinin incelenmesi
3Kaynaştırma Öğrencileri İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) Hazırlama Konusunda Bilgi Edinme
4Öğretmenlerin yer alabileceği projelerin incelenmesi (Tübitak e-twining vs.)
5Eğitim teknolojilerinin kullanılması ve alana özgü dijital ders içeriklerinin oluşturulması
6Ölçme değerlendirme uygulamaları ve öğrenci gelişim dosyalama süreçlerinin incelenmesi
7Kuramsal bir temele göre örnek sınav hazırlama
8Ara Sınav 1
9Öğretmen adayının bir öğretim yöntemine göre örnek bir planlaması
10Mikro Öğretim Aşama 1
11Mikro Öğretim Aşama 2
12Ders Anlatımı
13Ders Anlatımı
14Ders Anlatımı
15Ders Anlatımı
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama460
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama410
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj126
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok