Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematiğin Temelleri-2IMO111224200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüBahar UYAR DÜLDÜL
Dersi Veren(ler)Bahar UYAR DÜLDÜL , Hülya Kadıoğlu
Asistan(lar)ıŞevval Gökcen
Dersin AmacıMatematik eğitimi alanında temel geometri kavramlarının anlaşılmasını sağlamak, Öklid geometrisini bütün aksiyomatik yapısıyla birlikte incelemek ve düzlem şekillerin özelliklerini etraflı bir şekilde kavratmak, istatistik ve olasılık temel bilgisini kavratmak ve veri analizi gibi uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriğiMatematik Programında Geometri; İstatistik Ve Olasılık; Öğrenme Alanlarındaki (Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler; Üçgen Ve Dörtgenler; Üçgenler; Uzunluk ve Zaman Ölçme; Alan Ölçme; Geometrik Cisimler; Açılar; Doğrular Ve Açılar; Çember; Çember Ve Daire; Sıvı Ölçme; Dönüşüm Geometrisi; Çokgenler; Cisimlerin Farklı Yönlerden Görünümleri; Eşlik ve Benzerlik; Veri Toplama ve Değerlendirme; Veri Analizi; Basit Olayların Olma Olasılığı) Konulara İlişkin Temel Kavramlar ve Özellikleri; Bu Kavramların Birbiriyle İlişkisi; Matematiksel Kavramların Tartışılması ve Çoklu Gösterimlerle Birbirlerine Dönüştürülmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Tapan-Broutin, M.S. (2010) Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi, Ezgi Kitabevi Yayınları
  • ATATÜRK M.K. (1937) Geometri, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara
  • Billstein, Libeskind, Lott; A Problem Solving Approach to Math for Elementary Teachers, 12th ed.; Pearson
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, Öklid ve Öklid dışı geometrilerin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
  2. Öğrenci, üçgen, dörtgen ve çokgen kavramları ile ilgili tanımları ifade edebilir ve bu tanımlar ile geometrik özellikler arasında ilişki kurabilir.
  3. Öğrenci çeşitli istatistiksel metotları kullanabilir.
  4. Öğrenci veri analizi uygulamaları yapabilir.
  5. Öğrenci geometrik cisimler ile ilgili kavramları açıklayabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-13----
PÇ-234444
PÇ-355-53
PÇ-444335
PÇ-555522
PÇ-634544
PÇ-745455
PÇ-855543
PÇ-9-----
PÇ-1055433

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Geometriye giriş, temel geometrik kavramlar ve çizimler
2Üçgenler ve dörtgenler
3Uzunluk ve zaman ölçme
4Alan ölçme
5Geometrik cisimler
6Açılar, doğrular ve açılar
7Çember, çember ve daire
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri
10Çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri
11Eşlik ve benzerlik
12Veri toplama ve değerlendirme
13Veri analizi
14Basit olayların olma olasılığı
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev115
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)118
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok