Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Soyut Matematik | IMO1232 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bahar UYAR DÜLDÜL |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal, Zehra Taşpınar, Hülya Kadıoğlu |
Asistan(lar)ı | Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Matematiğin birçok alanında karşılaşılan kümeler, önermeler, ispat yöntemleri, denklik bağıntıları, sıralama bağıntıları, fonksiyonlar ve işlemler hakkında genel bilgileri kavratmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi sıralı küme, tam sıralı küme; fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi, permütasyonlar, işlemler. Modüler aritmetik. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı:Bu ders aşağıdaki MEB mesleki bilgi yeterlikleri le doğrudan ilişkilidir: • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder. • Alanındaki temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar • Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır. TYYÇ’ deki Öğretmen Yetiştirme Ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan; • Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde, anlatım, tartışma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve Değerlendirme Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, arasınav ve final sınavları ile birlikte, derse yönelik proje çalışması dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler önerme, sembolik mantık kavramlarını; önermeler arası bağlaçları açıklar.
- Öğrenciler kümeler arası işlemleri ve işlemlerin yapısını açıklar.
- Öğrenciler ispat yöntemlerini açıklar, farklı ispat yöntemlerini karşılaştırır ve matematiksel argümanlarını oluşturmada ispat yöntemlerini kullanır.
- Küme, bağıntı, fonksiyon ve işlem kavramlarına cebirsel bakış açısı geliştirir ve farklı ortamlarda kullanır.
- Sonlu-sonsuz, sayılabilir-sayılamaz küme kavramlarını açıklar ve ilişkilendirir.
- Öğrenciler işlem ve modüler aritmetiği kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | - |
PÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | - |
PÇ-5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | - |
PÇ-6 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | - |
PÇ-7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
PÇ-8 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sembolik mantık: Önermeler. | |
2 | Kanıt teknikleri. | |
3 | Açık önermeler, niceleme mantığı. | |
4 | Kümeler, kümeler cebiri. | |
5 | Küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri. | |
6 | Bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi. | |
7 | Denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları. | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sıralama bağıntıları; kısmi sıralı küme, tam sıralı küme. | |
10 | Fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar. | |
11 | Fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi. | |
12 | Ara Sınav 2, Permütasyonlar. | |
13 | İşlemler. | |
14 | Modüler aritmetik. | |
15 | Genel uygulamalar. | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|