Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Öğrenme ve Öğretim YaklaşımlarıIMO221123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüElif Bahadır
Dersi Veren(ler)Elif Bahadır, Mustafa Doğan, Hasan Ünal
Asistan(lar)ıZehra Taşpınar, Sevda Göktepe Yıldız
Dersin AmacıMatematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme yaklaşımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi.
Dersin İçeriğiÖğrenme-öğretme sürecine kuramsal ve kavramsal yaklaşımlar, matematik alanına özel yöntem, strateji, teknik ve kurallar. Konu alanındaki malzeme ve kaynakların matematik öğretiminde kullanılan yöntem teknik ve stratejilerle ilişkilendirilmiş eleştirel analizi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • ALTUN Murat, “Matematik Öğretimi”, Alfa Yayıncılık, 2002.
  • OLKUN Sinan, Toluk Zülbiye, “İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya akademi, 2007.
  • PESEN Cahit, ODABAŞ Akın, “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık, 2000.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme
  2. Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklama
  3. Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptama ve analiz etme.
  4. Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları uygulama
  5. Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
2Matematik öğretiminde öğrencilerin karşılaştıkları problemlerin analiz edilmes
3Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımlar
4Matematik öğretiminde temel beceriler
5Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri
6Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi
7Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi
8Matematik öğretiminde uygun yöntem ve ortamların kullanımı
9Ara Sınav 1
10Matematik öğretiminde uygun yöntem ve ortamların kullanımı
11Ölçme öğrenme alanı öğretim etkinlikleri
12Ölçme öğrenme alanı öğretim etkinlikleri
13Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
14Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev330
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok