Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Lineer Cebir 1 | IMO2131 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Hülya Kadıoğlu |
Asistan(lar)ı | Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Öğrencinin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek, matris ve determinant kavramlarını pekiştirmek ve lineer denklem sistemleri çözümlerini yapabilmesini sağlayarak, cebir ve geometri derslerinin temelini oluşturmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, Matrisler, matrislerde işlemler, özel tipte matrisler; elementer işlemler, eşelon matris, elemanter matrisler ve bir matrisin tersi, bir matrisin rankı; determinant, determinant fonksiyonunun özellikleri; lineer denklem sistemleri, lineer denklem sistemlerini çözme yöntemleri (Gauss yok etme,Gauss-Jordan indirgeme, ters matris ve Cramer yöntemi) oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki bilgi yeterlilikleri ile ilişkilidir: 1. Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder. 2. Alanı ile ilgili temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar 3. Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır. Bu ders TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliliklerle ilişkilidir: 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2.Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, küçük sınavlar ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bir matrisin ters matrisini bulma metotlarını bilir.
- Öğrenci lineer denklem sistemlerini matris ve determinant kullanarak çözer.
- Öğrenci matrisler ve lineer denklem sistemleri arasındaki ilişkiyi anlar
- Öğrenci lineer denklem sistemi çözme tekniklerini uygular.
- Öğrenci maris rankı, determinant ve tersinir olma arasındaki bağıntıları bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 |
PÇ-4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matrisler ve matris türleri | İlgili kaynakların okunması |
2 | Matris işlemleri, elemanter satır ve sütun işlemleri | İlgili kaynakların okunması |
3 | Eşelon matris | İlgili kaynakların okunması |
4 | Determinantlar | İlgili kaynakların okunması |
5 | Determinantlar | İlgili kaynakların okunması |
6 | Bir matrisin tersi ve bir matrisin rankı | İlgili kaynakların okunması |
7 | Bir matrisin rankı | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Adjoint matris kullanarak bir matrisin tersinin hesaplanması | İlgili kaynakların okunması |
10 | Gauss yok etme,Gauss-Jordan indirgeme | İlgili kaynakların okunması |
11 | Gauss yok etme,Gauss-Jordan indirgeme | İlgili kaynakların okunması |
12 | Ters matris kullanarak lineer denklemi çözme yöntemi | İlgili kaynakların okunması |
13 | Cramer metodu | İlgili kaynaklar |
14 | Genel tekrar ve soru çözümü | İlgili Kaynaklar |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|