Dersin Amacı | Öğrencileri matematiksel kavramlar ile ilgili kavram yanılgıları hakkında bilgilendirmek ve kavram yanılgıları için çözüm önerileri getirmek |
Dersin İçeriği | Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri (Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar)
- Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar (Doç. Dr. Alattin URAL)
- Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları (Editörler: Aysun Nüket Elçi, Esra Bukova Güzel, Berna Cantürk Günhan, Emre Ev Çimen)
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Alan Bilgisi Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Alanın öğretim proğramını öğeleri ile açıklar
Alanın öğretim proğramını diğer öğretim proğramları ile ilişkilendirir.
Alanın öğretiminde kullanılabilecek farklı strateji yöntem ve teknikleri karşılaştırır.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı beceriler alanının bilişsel ve uygulamalaı basamaklarındaki
1.Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2.Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
• Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, işbirlikli öğrenme, mikro öğretim ve grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki uygulamalarda matematik eğitiminde farklı sınıf düzeylerindeki ünite kazanımlardaki kavram yanılgılarının tartışılması bu kavram yanılgısına sebep olabilecek yanlış uygulamaların belirlenmesi ve uygun öğretim metotlarının geliştirilmesi ve belirlenmesi amacıyla grup çalışmaları yapılmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir seçtiği bir konunun kazanımlarına ve sınıf düzeyine uygun olacak şekilde ders planı hazırlama bu ders planını hazırlarken kavram yanılgısına mahal vermeyecek şekilde uygulamaların belirgin hale getirilmesi ve konuya uygun ölçme araçları hazırlama etkinlikleri grup olarak yapılır.
|