Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Haines, C., Galbraith, P., Blum, W & Khan, S. (Eds): Mathematical Modelling (ICTMA 12). Education, engineering and economics. Chichester: Horwood Publishing
- Blum, W., Galbraith, P., Henn, H.-W. & Niss, M. (Eds): Modelling and Applications in Mathematics Education. New York: Springer
- OECD (2001): Knowledge and Skills for Life. First Results from PISA 2000. Paris: OECD.
- Blum, W., Galbraith, P.L., Henn, H-W. & Niss, M. (eds). Modelling and Applications in Mathematics Education. 14th ICMI Study. New York, USA: Springer
- Lesh, R. & Doerr, H.M. (eds). Beyond Constructivism: Models and Modeling Perspectives on Mathematics Problem Solving, Learning and Teaching. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB ölçme ve değerlendirme mesleki bilgi ve beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
. Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.
. Öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif katılımını sağlar
. Derslerini öğrencilerin günlük yaşamlarıyla ilişkilendirir.
TYÇÇ'deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği altında yer alan;
- bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevleri etkin bir şekilde yerine getirir.
yeterlikleriyle ilişkilidir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap,
işbirlikli öğrenme, grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirmesinde, yıl sonu sınavı ile birlikte, ödevler, etkinlik tasarımları, etkinliklerin mikro öğretim uygulamaları da değerlendirmeye dahil olacaktır. |