Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bilgisayar Destekli Matematik ÖğretimiIMO201024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal, Zehra Taşpınar, Elif Bahadır
Asistan(lar)ıŞevval Gökcen
Dersin AmacıMatematik öğretiminde teknolojinin önemi; Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımı, bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli etkinlikler üretme ve uygulama; öğrenci ürünlerini değerlendirme.
Dersin İçeriğiMatematik eğitiminin yapısı: Matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel programların incelenmesi; Bu programların : Özelliklerinin keşfedilmesi, programla geometrik yapıların oluşturulması, Sınıf ortamına uygun geometri uygulamalarının sunulması, sunulan aktiviteler üzerinde tartışmalar ve bu programların etkililiği.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık
  • Mathematics Education with Digital Technology (Education and Digital Technology) Illustrated Edition by Adrian Oldknow (Author, Editor), Carol Knights (Editor), Sue Brindley (Series Editor),
  • Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı Editör: Mustafa Doğan , Erol Karakırık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, dinamik matematik yazılımı ortamlarındaki çalışma mantığını özümserler
  2. Geometers Sketchpad yazılımını kullanarak günlük yaşam problemlerini matematiksel olarak modellerler
  3. İlköğretim düzeyinde hazırlanmış dinamik geometri ortamındaki aktiviteler öğretim açısından inceleyip yorumlarlar
  4. Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlama becerisi kazanır.
  5. Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygulama becerisi kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik eğitimindeki bilgisayar teknolojileri
2Matematik eğitimindeki bilgisayar teknolojileri
3İlgili makalelerin incelenmesi
4İlgili makalelerin incelenmesi
5Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması
6Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması
7Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Bilgisayar Cebiri
10Bilgisayar programlarının matematik eğitimde kullanımı
11Bilgisayar programlarının matematik eğitimde kullanımı
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev115
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok