Dersin Amacı | Dersin amacı öğretmen adaylarına Matematik ve Kültür arasındaki ilişkilerin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak ve farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları ile matematik arasındaki bağlantı ve bu bağlantılara yönelik yapılan araştırmalar oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - EtnoMatematik Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış, Marcia Ascher, Okyanus Yayınları
- Matematiğin Kültürel Tarihi, Zeki Tez, Doruk Yayınları, 2011
- Matematik felsefesinde köşe taşları, Bekir S. Gür, Nesin Yayınları, 2017
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, MEB Tutum ve Değerler Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Milli Manevi ve evrensel değerler altındaki
Bireysel ve kültürel farklılıklara saygılı olma
Öğrencilerin milli ve manevi değerlere saygılı, evrensel değerlere açık bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunur.
Ayrıca aşağıdaki MEB Alan Bilgisi Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Alanın öğretim proğramını öğeleri ile açıklar
Alanın öğretim proğramını diğer öğretim proğramları ile ilişkilendirir.
Alanın öğretiminde kullanılabilecek farklı strateji yöntem ve teknikleri karşılaştırır.
Bunun yanında
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı beceriler alanının bilişsel ve uygulamaları basamaklarındaki
Ulusal ve uluslar arası kültürleri tanır
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Öğrenme yetkinliği alanında
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
• Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, işbirlikli öğrenme, soru cevap, münazara ve grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki uygulamalarda matematik ve kültür ilişkisini ve matematik eğitimine yansımaları tartışmalı ve grup çalışması olarak yapılır. matematik eğitiminde farklı sınıf düzeylerindeki ünite kazanımlardaki kültür ve matematik ilişkisinin tartışılması ve uygun öğretim metotlarının geliştirilmesi ve belirlenmesi amacıyla grup çalışmaları yapılmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir seçtiği bir konunun kazanımlarına ve sınıf düzeyine uygun olacak şekilde ders planı hazırlama bu ders planını hazırlarken kültür ve matematik uygulamalarının belirgin hale getirilmesi ve konuya uygun ölçme araçları hazırlama etkinlikleri grup olarak yapılır.
|