Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Ders Kitabı İncelemesi | IMO2240 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal, Elif Bahadır, Zehra Taşpınar |
Asistan(lar)ı | Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Matematik ders kitabının taşıması gereken özellikleri çeşitli açılardan incelemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Öğrenme ve öğretme sürecini zamanı etkin kullanarak, bireysel farklılıkları dikkate alarak, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirerek etkili bir şekilde yürütür. Üst düzey düşünme becerilerin geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem, ve teknikleri kullanır. Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve süreç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan , Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal gelişti Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu dersin öğretiminde anlatım, problem çözme-kurma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile birlikte dönem içindeki ödevler, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ders kitabında olması gereken fiziksel ve eğitsel özellikleri öğrenir.
- Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini ve standartları öğrenir.
- Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu inceler.
- Mevcut ders kitaplarından bazılarını içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format açılarından inceler.
- Mevcut ders kitaplarından bazılarını ilgi çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan inceler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Kitaplarının matematik eğitimindeki yeri ve önemi ve ilgili mevzuat | İlgili Kaynaklar |
2 | Matematik Ders Kitaplarının Tarihsel Gelişimi ve Etkileyen Faktörler | İlgili Kaynaklar |
3 | Ders kitabının bilişsel tasarımı ve 5-8 Matematik Programı karşılaştırılması | İlgili Kaynaklar |
4 | Ders kitablarındaki öğretim tasarımı | İlgili Kaynaklar |
5 | Ders kitablarındaki ölçme ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
6 | Ders kitaplarındaaki matematiksel görevler ve ulusal ve uluslararsı sınavlar (TİMSS, PİSA) | İlgili Kaynaklar |
7 | Mevcut ders kitaplarında etkinlikleri ve değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ders Kitaplarının Sınıfta Kullanımı (Öğretmen &Öğrenci ) | İlgili kaynaklar |
10 | Ders Kitapları motivasyon tasarımı ve analizi | İlgili Kaynaklar |
11 | Ulusal ve Uluslararası Ders Kitapları karşılaştırma analizi | İlgili Kaynaklar |
12 | Ders Kitaplarındaki problemlerin Bilişsel Seviyeleri | İlgili Kaynaklar |
13 | Ders Kitapları ve Teknoloji | İlgili Kaynaklar |
14 | Ders Kitapları ve İlişkilendirme | İlgili Kaynaklar |
15 | Sınav Hazırlığı | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|