Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Eğitiminde Kaynaştırma UygulamalarıIMO205024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal, Zehra Taşpınar, Elif Bahadır
Asistan(lar)ıMuhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen
Dersin AmacıÖzel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiKaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • BATU, S. ve KIRCAALİ-İFTAR, G. (2010). Kaynaştırma, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • HUDSON, P. ve MILLER, S. P. (2006). “Designing and Implementing Mathematics Instruction for Students with Diverse Learning Needs”. Pearson Education Inc.
  • Özel Eğitim ve Kaynaştırma(AKÇATEPE, G)
  • KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ SÜRECİ: SINIF İÇİ MATEMATİK UYGULAMALARI (Karadeniz, Akar, Şen)
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Öğrenme ve öğretme sürecini zamanı etkin kullanarak, bireysel farklılıkları dikkate alarak, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirerek etkili bir şekilde yürütür. Üst düzey düşünme becerilerin geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem, ve teknikleri kullanır. Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve süreç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan , Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal gelişti Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu dersin öğretiminde anlatım, problem çözme-kurma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile birlikte dönem içindeki ödevler, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Kaynaştırmanın tanımını ve temel ilkelerini bilir.
  2. Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur.
  3. Kaynaştırma öğrencilerine yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar.
  4. Kaynaştırma eğitimi konusundaki yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
  5. Kaynaştırma öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri.Yok
2Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri.Yok
3Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları.Yok
4Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları.Yok
5Matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi.Yok
6Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler.Yok
7Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme..Yok
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Yok
10Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.Yok
11Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.Yok
12Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.Yok
13Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.Yok
14Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.Yok
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev115
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok