Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyunla Matematik Öğretimi | IMO2130 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zehra Taşpınar |
Dersi Veren(ler) | Zehra Taşpınar, Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Çeşitli oyunları kullanarak matematik öğretimi gerçekleştirmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı:Bu ders aşağıdaki MEB mesleki beceri yeterlikleri le doğrudan ilişkilidir: • Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur. • Öğrencilerin derslerde analitik düşünmelerine yönelik etkinlik hazırlar. TYYÇ’ deki Öğretmen Yetiştirme Ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler başlığı altında yer alan; • Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde, anlatım, tartışma, soru-cevap, ters-yüz öğrenme, grup çalışması ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve Değerlendirme Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, final sınavı ile birlikte, güncel matematiksel oyunlara yönelik kitaplar okunacak ve öğrenciler kitaplarda faydalı gördükleri oyunlardan seçerek arkadaşlarına hem kitap hem de oyun tanıtımları yapacaklardır. Ayrıca, dönem sonunda, her öğrenci, bir matematiksel oyun tasarımı gerçekleştirecektir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Oyun ve oyun türlerini öğrenir.
- Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar.
- Zekâ oyunları/bulmacaları öğrenir.
- Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler.
- Teknoloji destekli matematik oyunlarını öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun ve oyun türleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Matematiksel oyunlar | İlgili Kaynaklar |
3 | Matematik öğretiminde oyunların önemi | İlgili Kaynaklar |
4 | Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar | İlgili Kaynaklar |
5 | Mantık oyunları | İlgili Kaynaklar |
6 | Zeka oyunları | İlgili Kaynaklar |
7 | Bulmacalar | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi | Sınava hazırlık |
10 | Kültürel matematik oyunları | İlgili Kaynaklar |
11 | Oyun teorisi, Teknoloji destekli matematik oyunları | İlgili Kaynaklar |
12 | Teknoloji destekli matematik oyunları | İlgili Kaynaklar |
13 | Tasarlanan oyunların incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
14 | Tasarlanan oyunların incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | 2 | 70 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|