Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocuklukta Öğrenme YaklaşımlarıOKL310135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarının öğrenme kuram ve yaklaşımlarını kavraması ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenmeler uygun ortam ve eğitim içeriği düzenlemesidir.
Dersin İçeriğiÖğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel.
  • Ulusoy,A. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları bilir.
  2. Öğrenciler öğrenme kuram ve yaklaşımlarını bilir.
  3. Öğrenciler öğrenme kuram ve yaklaşımlarını analiz eder.
  4. Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri söyler.
  5. Öğrenciler, eğitim ortamlarının düzenlemesinde dikkat edilmesi gerekenleri söyler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar
2Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler
3Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları)
4Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar)
5Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar)
6Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Sosyal öğrenme kuramı)
7Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Beyin temelli öğrenme kuramları)
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9
10Öğretme Stratejileri
11Öğrenme Ürünleri ve Öğretimi
12Yapılandırmacılık
13Yapılandırmacılık
14Erken çocukluk eğitiminde ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)122
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok