Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocuklukta Çevre EğitimiOKL320235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarının çevre eğitiminin önemi ve okul öncesi dönemde çevre eğitiminin nasıl planlanacağı hakkında genel bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriğiÇevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.).
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Akdağ, Z. (2014). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. İçinde M. Metin ve Ç. Şahin (Ed.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (251 – 270). Ankara: Pegem Akademi.
  • Amsel, S. (2012). Çocuklar için her yönüyle çevre kitabı (C. Sevinç, Cev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2007).
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim: Çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Atasoy, E. (2015). İnsan doğa etkileşimi ve çevre için eğitim. İstanbul: Sentez Yayıncılık.
  • Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ogelman, H. (2014). Çocuk ve çevre. Ankara: Eğiten Kitap
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlarını açıklar.
  2. Öğrenciler, çevre eğitiminin önemini açıklar.
  3. Öğrenciler, okul öncesi dönemde çevre eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar.
  4. Öğrenciler, okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama yapar.
  5. Öğrenciler, hazırladıkları çevre etkinliklerini analiz eder.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlarİlgili Kaynaklar
2Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemiİlgili Kaynaklar
3Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin boyutlarıİlgili Kaynaklar
4Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ilkeleriİlgili Kaynaklar
5Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konularıİlgili Kaynaklar
6Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımlarıİlgili Kaynaklar
7Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımlarıİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İlgili Kaynaklar
10Erken çocukluk dönemi çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerİlgili Kaynaklar
11Çevre eğitiminde okul aile işbirliğiİlgili Kaynaklar
12Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
13Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
14Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev115
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)122
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok