Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocukluk Eğitimi PolitikalarıOKL420234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirm, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklam, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiTürkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  • World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters).
  • Torres, C. A. (1989). "The Capitalist State and Public Policy Formation. Framework for a Political Sociology of Educational Policy Making". British Journal of Sociology of Education. Vol. 10, No. 1, pp. 81-102.
  • Farrell, J. P. (1997). "A Retrospective on Educational Planning in Comparative Education". Comparative Education Review. Vol. 41, No. 3, pp. 277-313.
  • Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics Tell Us?". Comparative Education Review. Vol. 30. No. 4, pp. 574- 607.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını bilir ve açıklar.
  2. Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanırlar.
  3. Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanırlar.
  4. Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklar.
  5. Öğrenciler erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri bilir ve açıklar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-145455
PÇ-244444
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-544545
PÇ-645455
PÇ-7-----
PÇ-855545
PÇ-945454
PÇ-1055555
PÇ-1144455
PÇ-1245445
PÇ-1355445
PÇ-1444544
PÇ-1544544
PÇ-1655555

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesiDers izlencesi
2Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; İlgili kaynaklar
3Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme;İlgili kaynaklar
4Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; İlgili kaynaklar
5Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; İlgili kaynaklar
6Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme;İlgili kaynaklar
7Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme;İlgili kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ara Sınavsınav
10Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama;İlgili kaynaklar
11Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma;İlgili kaynaklar
12Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma;İlgili kaynaklar
13Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.İlgili kaynaklar
14Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.İlgili kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev215
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok