Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretmenlik Uygulaması 1TRO4301510260
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimTürkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüAli Fuat Arıcı
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıGerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler yapmak.
Dersin İçeriğiAlana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Johnson, E. K. (2000). Teacher Education. Washington: TESOL Publications Wajnryb, R. (1992). Classroomobservation tasks. London: CUP YÖK - MEB Staj Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması El Kitabı
  • Yrd. Doç. Dr. Hacı Sulak/ Hidayet Sulak/ Yrd. Doç. Dr. Önder Pilten/ Dr. Ahmet Doğan. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. EĞİTİM KİTABEVİ
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
  2. Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
  3. Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
  4. Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
  5. Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
  6. Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
  7. Amaca uygun değerlendirme yapar.
  8. Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8
PÇ-1-1212232
PÇ-221111121
PÇ-311122121
PÇ-411111111
PÇ-5111112-1
PÇ-612211111
PÇ-72111-111
PÇ-822111111
PÇ-9111-1111
PÇ-1011121112

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi
2Okul deneyimi çalışmalarında veri toplama, veri analizi ve ödev (rapor) yazma
3Dönem planı ve etkinliklerin tanıtımı
4Birinci ödevle ilgili açıklamalar (Okulu tanıma: okulun işleyişi, okul müdürünün ve yönetiminin görevleri ve okul kuralları hakkında bilgi edinme)
5Birinci ödevin teslimi, ikinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
6İkinci ödevin teslimi, üçüncü ödevle ilgili açıklamalar (Öğrencinin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
7Üçüncü ödevin teslimi, İlk üç ödev için öğrenci sunumları
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Beşinci ödevin teslimi, altıncı ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ders yönetimi ve sınıf kontrolü uygulamalarının incelenmesi)
10Beşinci ödevin teslimi, altıncı ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ders yönetimi ve sınıf kontrolü uygulamalarının incelenmesi)
11Altıncı ödevin teslimi, dördüncü, beşinci ve altıncı ödevler için öğrenci sunumları
12Ödev/Proje
13Yedinci ödevin teslimi, sekizinci ödevle ilgili açıklamalar (Ders planı yapma ve etkinlikleri sıraya koyma)
14Sekizinci ödevle ilgili açıklamalar (Ders planı yapma ve etkinlikleri sıraya koyma)
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama920
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama136
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması138
Derse Özgü Staj
Ödev420
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)11
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)11
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok